last paper

imgp8171

at last, final exam da habis.. agak lega la rasa. walaupun banyak lagi kerja tak siap. psm psm psm…. hmm pape pun, rasenye ni lah exam yang last dalam hidup aku sebagai seorang student. tu pun kalau aku tak sambung belajar. nak sambung ke tak eh? orang kate, baik kerja. kerja 4/5 tahun, pastu amek IR. gaji IR lagi besar dari master. klu sambung master, nak kena tunggu 2 tahun. baru boleh kerja. so da rugi 3 tahun untuk amek IR compare dengan mereka yang lepas ni terus kerja.

sebenarnya aku memang nak sambung belajar. tapi kedua orang tua aku tak mengizinkan. yelah.. sebab aku anak sulung. adik beradik pun ramai. habis belajar ni ada 2 orang adik nak masuk universiti. kalau aku sambung belajar, da jadi 3 orang depa nak sponsor. bapak aku pun bukan tokei balak. kalau dia tokei balak, memang aku da ketuk da mintak sambung blaja kat jepun. huhu. nak mintak pinjaman, pointer tak gempak. cukup cukup makan je. hm… ape lah nasib ko ni labu..

ok ni list pilihan yang aku ada untuk sara hidup aku kalau aku sambung blaja tanpa bergantung kepada biasiswa pakdanmak:

  1. ptptpu. eh… ptptn. kena apply sendiri. tak tau camana nak apply.
  2. jadi RA. kalau ada kerja kosong dan kalau ada lecturer recommend.
  3. jadi tutor. tapi setahu aku, jadi tutor ni kontrak. jadi staf universiti. kontrak dalam 4 tahun la.. yeke?
  4. kerja part time
  5. bisnes jual orang. haha. nak mampuih?

susah gak sebenarnye nak sambung belajar. baru aku tau..

  1. bukak kedai jual dadey suda..
    apa salahnya….koyok boleh tolong~~

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

